Sibylla_Vinter.jpg

Så ska Sibylla vinna fler hungriga gäster med Vinter!

Publicerad i:

Folkkära Sibylla har stora ambitioner inför framtiden. Tillsammans med byrån Vinter ska snabbmatskedjan nu bland annat utveckla ett nytt kommunikationskoncept.

– Vi ska med Vinters hjälp realisera de goda värden som redan finns i ett väldigt folkkärt varumärke och kombinera dessa med ett starkt erbjudande i våra restauranger, säger Lena Lundvall, marknadschef på Sibylla.

 

Alla har vi minnen som är starkt kopplade till varumärket Sibylla. I decennier har vi levt sida vid sida med Sibylla som välkomnat oss och serverat genuina klassiker med kärlek sedan 1932. När vd:n Joakim Carlsson rekryterades 2011 var det med målet att växa och ta större marknadsandelar. Idag har man med sina 160 restauranger tagit rejäla kliv i resan mot detta mål.

– Det är stentuff konkurrens, men vi har haft en positiv utveckling de senaste åren. Det handlar om att vi måste nyttja våra egna styrkor och positionera oss med det som våra konkurrenter saknar. Här är vårt varumärke och all tradition som det bär med sig mycket viktigt, säger Joakim Carlsson, vd på Sibylla.

 

Magnus Ahlqvist, creative director, Vinter:

– Sibylla är ett starkt och folkkärt varumärke, förankrat i den svenska vardagen och folksjälen. Det verkligt genuina originalet, som utvecklats till en modern snabbservice-restaurang. Vi ska utveckla varumärket och erbjudandet för att göra en verklig resa med Sibylla de kommande åren. Vi vet att Sibylla har potential att ta en mycket större och starkare position på marknaden än vad som är fallet i dag. Här ligger en mumsig utmaning.

Lena Lundvall, marknadschef Sibylla:

– Vinter har utmanat oss och presenterat tankar och möjligheter som visar att de verkligen förstår vår affär. Idéer som utmanar oss på rätt sätt. Det känns verkligen spännande att få in en starkt engagerad partner som vill vara med oss på alla plan. Det är tydligt att de vill vara en del av Sibylla-familjen. Om jag ska beskriva Vinter med ett ord så faller det sig naturligt att säga ”hungriga” (skratt!).

– Vi kommer att göra ett långsiktigt arbete tillsammans med Vinter där vi löpande kommer att presentera nyheter. Goda nyheter, avslutar Lena Lundvall.

 

För ytterligare information:

Lena Lundvall, marknadschef på Sibylla, 070-540 91 17.

Magnus Ahlqvist, creative director och kundansvarig, Vinter, 070-289 89 80.

Publicerat tisdag 28 maj, 2019