VX_2.jpg

Case: Västerbotten får äkthetsstämpel

Publicerad i:

Vinter har på uppdrag av Visit Västerbotten tagit fram en symbol för Västerbotten Experience – som visar att en plats erbjuder turister det absolut bästa av regionen.

 

Grunden var ett gemensamt utvecklingsprojekt för att öka turismen inom regionen. Det ledde fram till konceptet Västerbotten Experience som ska locka besökare som vill ha upplevelser utöver det vanliga – med fokus på natur, aktiviteter och mat.

Allt med lokal prägel.

 

Under över ett års tid har Vinter tillsammans med Visit Västerbotten arbetat fram beståndsdelarna i den kommunikation som ska förmedla Västerbotten Experience.

Regionturismchefen Annika Sandström säger så här:

– När vi nu i dagarna lanserar det första i raden av Västerbotten Experience-resmål, känns det väldigt tryggt. Arbetet har varit gediget, vi tror verkligen på detta och med Vinters hjälp hoppas vi att Västerbotten Experience ska uppmärksammas och sätta Västerbotten på kartan för målgrupperna. 

 

Vinter har tagit fram en symbol som ska användas i både fysisk form och i digitala kanaler. Inspirationen till sigillet kom från fjällvandringarnas klassiska ledmärke. Dessutom kan företag som får utnämningen ta del av en manual, textmallar och annat som hjälper till i kommunikationen.

 

Arbetsgrupp Vinter

Anders Ahlbom, copywriter

Malin Hansegård, projektledare

Henrik Larsson, art director

 

 

Publicerat tisdag 21 maj, 2019