SHOPADERO_5_1080x1080.jpg

Case: Nu kan du ta på dig Trocadero

Publicerad i:

Den svenskaste av alla läsksmaker har hängivna fans från norr till söder. De kallas Trocaheroes och får nu sitt lystmäte när Trocadero öppnar en egen webshop.

– Vi har ett lovebrand att förvalta och suget är stort efter fan-prylar, konstaterar Jon Hilander, produktchef, Spendrups.

 

Vinter har tillsammans med uppdragsgivaren Spendrups utvecklat fan-prylar som nu kan köpas på shopadero.nu. Här finns strumpor, hoodies, t-shirts, badkläder, tumstock med mera. Ja, lite allt möjligt man kan behöva för att Trocaderofiera sitt liv.

– Vi har tillsammans med Vinter lekt lite i våra sociala medier med att teasa med olika möjliga produkter och gensvaret har varit lika direkt som starkt. Det finns en hög ”vill ha”-faktor kring detta. Och det beror naturligtvis på att Trocadero sedan decennier förmodligen är Sveriges mest älskade läsk, säger Jon Hilander, produktchef, Spendrups.

 

Trocadero är ju en genuin svensk läsksmak som för många är tungt nostalgisk och förknippad med barndomens soliga sommardagar och glada kalas. Ett verkligt lovebrand. Och det var mycket kärlek i arbetet med att designa fan-prylarna. Vår art director Pär Wallin säger så här mellan Trocaderoklunkarna:

– Det är ett verkligt hedersuppdrag att få utveckla ett koncept kring ett så älskat varumärke. Som vi ser det får varumärket äntligen ta den plats det förtjänar. Själv kommer jag att bära min Trocadero-t-shirt hela sommaren.

 

Arbetsgrupp:
Malin Hansegård, projektledare

Anders Ahlbom, copywriter

Pär Wallin, art director

Simon Sörestam, digital strateg

Publicerat fredag 24 maj, 2019