Case: Otroligt avslappnat i film för Älvsbyhus
Vinter fortsätter sitt samarbete med Älvsbyhus. Det senaste uppdraget är en reklamfilm som dramatiserar resultatet av hustillverkarens konkurrenskraftiga priser: ett avslappnat liv. Filmen visas i TV4 med start måndag 15 september.
Två av tre husköpare uppger att de känner oro för sin ekonomi när de köper ett hus. Detta tog Vinter fasta på när kommunikationskonceptet ”Relaxed Living” utvecklades för kunden Älvsbyhus. Älvsbyhus är inte bara Sveriges största hustillverkare med Sveriges nöjdaste kunder, utan har också de mest konkurrenskraftiga priserna.
– Att köpa hus är oftast den största affären man gör i livet. Att människor tack vare Älvsbyhus låga priser slipper oroa sig för ekonomin, gör dem mer avslappnade. Det tyckte vi var en bra egenskap att bygga kommunikationen på, säger Vinters creative director Joakim Söderqvist.
I just den här filmen handlar det om ett dop där mamman och pappan inte direkt stressar upp sig i onödan. Tidigare i år har Vinter bland annat gjort en serie annonser, bannrar och radiospotar på samma relaxade tema.
Jennifer Johansson, marknads- och kommunikationschef på Älvsbyhus:
– Vi vet att våra kunder är uppriktigt nöjda med våra produkter och leveranser. I mätningar får vi branschens högsta NKI (nöjd kund-index).
Arbetsgrupp Vinter
Anders Ahlbom – copywriter
Mariana Vnuk - copywriter
Fredrik Karlsson – projektledare
Caroline Johansson – planner/projektledare
Joakim Söderqvist – creative director
Beställare Älvsbyhus
Jennifer Johansson
Produktionsbolag
Colony/BZE
Regissör
Kalle Breitholtz