grohe_1200x628.jpg

Lyxmiddag på Frantzén utlottad i Vinters tävling för GROHE

Publicerad i:

När restaurangen Frantzén fick tre stjärnor kläcktes idén att använda det i kampanjen för GROHE

Som en del i en kampanj för GROHE, världsledande leverantör inom sanitetslösningar, anordnade Vinter en tävling på Facebook. En lycklig vinnare fick en middag för två på Frantzén, Sveriges enda trestjärniga restaurang. För på Frantzén serveras inte bara Sveriges bästa mat. Där finns även den japanska duschtoaletten GROHE Sensia Arena.

– GROHE har sedan en tid sin flaggskeppsduschtoalett GROHE Sensia Arena installerad på lyxrestaurangen Frantzén. När Frantzén i februari 2018 tilldelades tre stjärnor i Michelinguiden, väcktes tanken att ”göra något”, berättar Vinters copywriter Anders Ahlbom.

– Den kampanj som från början ”bara” var en grattisannons i print från GROHE till Frantzén, utvecklades till att också innehålla en konsumenttävling. Tävlingen marknadsfördes i sociala medier och under drygt en veckas tid kom nästan 150 bidrag in.

Trots att det gick väldigt snabbt från att idén kläcktes till att tävlingen var i gång blev kampanjen lyckad.

– Kampanjen togs fram på en mycket kort tid, i stort sett under ett dygn, och sett till det känns den lyckad. Dessutom var antalet tävlingsbidrag högt, också det ett kvitto på att kommunikationen var framgångsrik. Här spelade förstås Vinters digitala experter en viktig roll för att se till att kampanjen spreds till rätt personer i de sociala kanalerna, säger Anders Ahlbom.  

 

 

 

sociala-medier facebook Tävling

Publicerat fredag 16 mars, 2018

Läs också: