Vinter parodierar personlig utveckling i filmer för Jusek
Jusek är akademikerförbundet för jurister, ekonomer, kommunikatörer, samhällsvetare, personalvetare och systemvetare. De besitter stora kunskaper inom karriärplanering och yrkesutveckling för just dessa medlemsgrupper.
För att kommunicera denna kunskap har Vinter tagit fram konceptet ”Vi vet”, som framgångsrikt använts i ett flertal kampanjer.
Nu tas det ut i form av två reklamfilmer.
- Det finns mycket pseudovetenskap och ”hitte på” där ute, med många tvivelaktiga så kallade experter. Filmerna visar på ett kul sätt hur det kan bli om man inte får stöd av de som verkligen kan sin sak, berättar Vinters art director Joakim Söderqvist, som även regisserat de två filmerna.
Elsa Saboonchi, marknads- och kommunikationschef på Jusek fyller i:
- Filmerna är i sig imagebyggande och positionerar Jusek som akademikerförbundet som verkligen vet. Samtidigt blir de också en del av en kampanj för att värva nya medlemmar som nu drar igång. Tack vare Vinter har tidigare värvningskampanjer fallit mycket väl ut, så jag har förstås stora förväntningar.
Arbetsgrupp Vinter
Anders Ahlbom – copywriter
Joakim Söderqvist – art director/regissör
Sofia Flodmark – projektledare/kundansvarig
Produktionsbolag
Colony/Opitz & Serneholt Production
Fotograf
Henrik Gyllenskiöld