Jusek_Konferensen_Short_Clean.00_00_00_18.Still001.jpg

Vinter parodierar personlig utveckling i filmer för Jusek

Publicerad i:

Jusek är akademikerförbundet för jurister, ekonomer, kommunikatörer, samhällsvetare, personalvetare och systemvetare. De besitter stora kunskaper inom karriärplanering och yrkesutveckling för just dessa medlemsgrupper.

För att kommunicera denna kunskap har Vinter tagit fram konceptet ”Vi vet”, som framgångsrikt använts i ett flertal kampanjer.
Nu tas det ut i form av två reklamfilmer.

- Det finns mycket pseudovetenskap och ”hitte på” där ute, med många tvivelaktiga så kallade experter. Filmerna visar på ett kul sätt hur det kan bli om man inte får stöd av de som verkligen kan sin sak, berättar Vinters art director Joakim Söderqvist, som även regisserat de två filmerna.

Elsa Saboonchi, marknads- och kommunikationschef på Jusek fyller i:
- Filmerna är i sig imagebyggande och positionerar Jusek som akademikerförbundet som verkligen vet. Samtidigt blir de också en del av en kampanj för att värva nya medlemmar som nu drar igång. Tack vare Vinter har tidigare värvningskampanjer fallit mycket väl ut, så jag har förstås stora förväntningar. 

Arbetsgrupp Vinter
Anders Ahlbom – copywriter
Joakim Söderqvist – art director/regissör 
Sofia Flodmark – projektledare/kundansvarig

Produktionsbolag
Colony/Opitz & Serneholt Production 

Fotograf
Henrik Gyllenskiöld

reklamfilm kampanj

Publicerat måndag 13 november, 2017

Läs också: