Kaunis_gruppbild.jpg

Kaunis Iron ger gruvan nytt liv - i design av Vinter

Publicerad i:

Det är en nationell nyhet som syns överallt i medierna, att Kaunis Iron väcker Pajala-gruvan till liv och skapar över 300 nya arbetstillfällen. Bolagets logo, grafiska profil, design och kommunikation är allt framtaget i samarbete med kommunikationsbyrån Vinter.

Per-Erik Lindvall, vice ordförande och en av initiativtagarna ihop med näringslivsprofilen Anders Sundström är nöjd med samarbetet:
-Det känns bra att jobba med Vinter som har en meriterande CV av att jobba med nationella och nordiska kunder och dessutom har byrån en naturlig närvaro i Norrbotten där Kaunis Iron verkar. 

Magnus Ahlqvist, creative director, Vinter:
-Otroligt spännande att få vara med på resan från start, vi kan näringen efter att ha jobbat i många år med LKAB och känner väl till förutsättningarna även i regionen. Jag är tacksam över det förtroende vi fått här, det är ett viktigt projekt, inte minst för Pajala med omnejd.

Fredrik Johansson, designstrateg, Vinter, är den som klätt bolaget i färg och form, och bakom logon finns det en liten grafisk resa:
-Det är en revolution utifrån en klassisk symbol, järnmärket, som landar i logon. Vi har skapat ett nytt ikoniskt emblem som regionen kan samlas kring.

Presskonferensen sändes live över Facebook klockan 11.00 på onsdagen under ledning av Ronny Olovsson, PR-strateg, Vinter:

   - Det är en stor dag, en stor nyhet och självklart med stor glädje jag modererar en presskonferens som denna. Det känns verkligen bra i hela kroppen att en fågel Fenix reser sig ur askan. Att det finns en framtid i allt som redan är investerat och uppbyggt.

Per-Erik Lindvall, vice ordförande, Åsa Allan, platschef, och Anders Sundström, ordförande, på presskonferensen för nyöppnandet av Pajala-gruvan.

Per-Erik Lindvall, vice ordförande, Åsa Allan, platschef, och Anders Sundström, ordförande, på presskonferensen för nyöppnandet av Pajala-gruvan.


Läs mer på:  http://kaunisiron.se

Publicerat onsdag 22 november, 2017