LDFD_6.jpg

Lily’s Kitchen öppnade hundrestaurang – Vinter stod för PR-arbetet

Publicerad i:

Sedan i april samarbetar Vinter med brittiska hund- och kattmatstillverkaren Lily’s Kitchen. Som en del i den svenska lanseringen öppnades hundrestaurangen Lily’s Diner for Dog under matevenemanget Smaka på Stockholm. Vinter stod för idé och kommunikation.

- En stor framgång, summerar Deena Brown, marknadschef på Lily’s Kitchen. Bara att se hur glada både hundar och människor blev när de fick se oss var nog belöning.

På restaurangen fanns en meny med ett antal rätter till självkostnadspris. Det gick också att köpa provpåsar med olika varor från Lily’s Kitchen. Pengarna från försäljningen gick uteslutande till välgörande ändamål för hundars och katters bästa.

- Lily’s Kitchen är en fantastiskt rolig kund att jobba med. De vågar göra det okonventionella som sticker ut – det är egentligen det som är hela deras identitet, säger Malin Hansegård, projektledare på Vinter.

- Deras hund- och kattmat kännetecknas av äkta råvaror; inga tillsatser. Det är mat som bevisligen gör gott för djuren och därför vill vi på Vinter förstås bidra till att Lily’s Kitchen får plats på de svenska matbutikernas hyllor.

Hundrestaurangen Lily’s Diner for Dogs uppmärksammandes i Expressen TV, Härliga Hund med flera.

 

 

hundrestaurang hundmat lily's kitchen smaka på stockholm

Publicerat onsdag 7 juni, 2017