cramotoppbild.jpg (1)

Cramo väljer Vinter

Publicerad i:

Vinter har fått förtroendet att bli Cramos partner för att aktivera content marketing via sociala medier i koncernens 15 länder.

Ronny Olovsson, PR-strateg, Vinter:

Det känns som ett väldigt spännande uppdrag där Cramo verkligen vill driva på en utveckling i en ganska konservativ bransch. Och det gillar vi. Kunder som vill förändra och förflytta sig är alltid extra stimulerande.

Mattias Rådström, SVP Communication Marketing and Investor Relations, Cramo:

Vi vill vässa Cramos varumärke och bli bättre på att använda de digitala kanalerna, vi behöver mer varumärkesdrivande content som GIF:s, video, bilder och grafik. Vinter har erfarenhet av att jobba med företag som Cramo, har kunskap om de digitala kanalerna och hur man skapar kreativt innehåll som sticker ut från mängden. Därför ser jag fram emot att samarbeta med gänget på Vinter.

Fakta Cramo/ Cramo är Europas näst största hyresföretag som specialiserat sig på entreprenadmaskiner och uthyrning av utrustning och uthyrning relaterade tjänster samt uthyrning av flyttbara lokaler. Cramo är verksam i femton länder och i cirka 320 depåer. Med en grupp personal runt 2,500, Cramos konsoliderade omsättning år 2015 var 668 miljoner euro. Cramos aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Ltd. Läs mer på www.cramogroup.com

 

Bilden överst:
Vinters Ronny Olovsson tillsammans med Gunilla Hellström, external communications, Cramo, och Mattias Rådström, SVP Communication Marketing and Investor Relations, Cramo, är glada över det nya samarbetet.

 

Cramo Sociala medier rörligt varumarkesbyggande

Publicerat måndag 12 juni, 2017

Läs också: