Ellas_FT_1.jpg

Vinter gör världens barnsligaste foodtruck

Publicerad i:

Tillsammans med barnmatsföretaget Ella´s Kitchen har Vinter tagit fram världens barnsligaste foodtruck.
- Även de allra minsta foodisarna ska få det där lilla extra kring sin matupplevelse, säger Pär Wallin, Art Director på Vinter.

Den 19 april premiärrullar Ella´s Kitchen ut världens barnsligaste foodtruck på gatorna – och även de allra minsta foodisarna får chansen att uppleva ett rullande gourmetkök.
För Vinters del började arbetet med att släppa sargkanten och vända sig till de riktiga experterna – barnen.
- Vi vill att även de allra minsta foodisarna ska få det där lilla extra kring sin matupplevelse. Och som det brukar med Ella´s Kitchen utgår vi alltid från barnen och manéret där färg och lekfullhet kommer före strikt design, säger Pär Wallin.

Inte bara är maxhöjden för den som planerar kliva in i foodtrucken en meter, bland bilens detaljer syns både bananratt och vindrutetorkare av palsternacka.



Själva idéen om en foodtruck föddes i samma veva som kommunikationskonceptet Ella´s Kitchen <3 foodisar togs fram. Ett koncept som tar avstamp i uppfattningen om att barns smaklökar ska tas på lika stort allvar som vuxnas.
- I all kommunikation Ella´s Kitchen gör ska de inspirera och skapa nya små matälskare. Vi tror att barn, precis som vuxna, äter med alla sinnen och förtjänar det lilla extra kring sin matupplevelse. Med foodtrucken vill vi ge dem chansen att uppleva det där som verkar vara drömmen för en foodie. För det är precis så vi ser dem – som foodisar, säger Mariana Vnuk, Copywriter på Vinter.

I samma veva som foodtrucken kommer att dyka upp på oväntade platser runt om i landet, passar Ella´s Kitchen på att lansera varmrätter. Detta görs bland annat genom en film, även den signerad Vinter.
- Vi är väldigt nöjda med koncept, foodtruck och film. Det är verkligen ur barns perspektiv och det berättar om allt det som Ella´s Kitchen är som varumärke och gör det tydligt för konsumenterna, säger Jenny Waldelius, Ella´s Kitchen Sverige.



Arbetsgrupp:
Niklas Berg, In the cold, creative
Malin Hansegård, projektledare
Pär Wallin, art director
Mariana Vnuk, copywriter
Carin Elvhammar, digitial strateg

ellaskitchen pr foodtruck foodie

Publicerat onsdag 12 april, 2017

Läs också: