RM_Jakt_moose_woods.png

Vinter guidar RM Jakt i den digitala djungeln

Publicerad i:

RM Jakt i Övertorneå är den lilla jaktbutiken med det breda sortimentet och den personliga servicen. Men faktum är att Rolf Mattila redan från start 2014 hade siktet inställt på webben. Den fysiska butiken kom till mest av bara farten - och fick Rolf att ta nästa steg i den digitala utvecklingen av företaget.
- Genom min fysiska butik fick jag kontakt med Almi som tipsade mig om Digitalakademin. Det första jag tänkte var att det här är inget för mig. Jag hade fel, konstaterar Rolf.

Digitalakademin är en nationell satsning där Google och Almi turnerar landet runt och hjälper företagare att utvecklas online. I Luleå var Vinter 2016 den lokala partnern under fyra kostnadsfria halvdagsutbildningar.

För Rolf och RM Jakt var kursen en ögonöppnare.
- Det här är det bästa jag gjort. Det finns så många digitala möjligheter och det här har verkligen gett blodad tand. Tillsammans med Vinter och deras kompetens känns det som att vi kan göra allt. Vi ska bli bäst. Det är min lilla blyga målsättning. 

Förutom hjälp med den digitala transformationen, som innehåller en del utbildning och rådgivning om bland annat online-annonsering, hjälper Vinter RM Jakt med ett nytt grafiskt uttryck som passar både den analoga och digitala annonseringen.
- Att jobba med en kund som är så hungrig i sitt lärande och som vågar prova nya vägar för att bygga sin affär på den digitala marknaden är oerhört inspirerande. Det här är en kund som inte tvekar att ta ton inom sin bransch och som låter oss vara med i många olika delar av arbetet. Utbildning är dessutom något jag personligen brinner för - och när Rolf lär sig något lär även jag mig något. En win-win! säger Carin Elvhammar, digital strateg på Vinter.

Vill du också få hjälp med din digitala resa?
Kontakta oss!

Publicerat fredag 10 februari, 2017