Vinter dressar Svenska Damhockeyligan

Vinter dressar Svenska Damhockeyligan

Publicerad i:

Ny organisation, nytt namn och nytt grafiskt uttryck. SDHL klär sig i ett modernt uttryck:
– Vi vill att det ska andas sport och att det ska ha en tydlig egen identitet i hockeyfamiljen, säger Fredrik Johansson, designstrateg, Vinter.

Arbetet med att klä SDHL i ett grafiskt uttryck är nu klar. Förutom att namnet Svenska damhockeyligan, SDHL, har jobbats fram tillsammans med spelarna i landets damlag så har även ligans MVP från förra säsongen, Michelle Karvinen från Luleås guldlag, medverkat i det grafiska arbetet tillsammans med designstrategen Fredrik Johansson på SDHL:s kommunikationsbyrå Vinter.
Karvinen:

– Det känns som att vi hittat ett uttryck som känna nytt och tydligt, rent och modernt i sin stil. Jag gillar det verkligen. Det känns som ett lyft.

Karvinen är utbildad grafisk designer och jobbar till vardags som just det på Vinter. Där har designstrategen Fredrik Johansson varit den som skapat SDHL-konceptet:

– Vi ville absolut hitta en egen identitet och inte hamna för nära SHL, även om vi tillhör hockeyfamiljen till namnet. Och det var viktigt att hitta ett uttryck som är nutida och känns kraftfullt och stolt. Jag hoppas att vi löpande ska kunna utveckla SDHL på ett spännande sätt hand i hand med den sportsliga utvecklingen av ligan.

Den nya webbplatsen, SDHL.se, kan du kolla in här. 
Här ser du direktsändningen från SDHL:s historiska upptaktsträff.

webb sdhl design

Publicerat tisdag 30 augusti, 2016

Läs också: