Nolia

Vinter utvecklar företaget Nolia AB

Publicerad i:

Sedan våren 2015 har Vinter jobbat med företaget Nolia AB och deras femton mässkoncept. Vi har tagit fram brandbooks och nya webbplatser för flera av mässorna. I dagarna publicerades Nolia ABs nya webbplats. 

En varumärkesanalys gjord av Brand Clinic visar att Nolia AB är ett master brand, och fungerar som ett paraply för sina underliggande varumärken, i det här fallet de olika mässkoncepten där Stora Nolia är det enskilt starkaste.

-Det här visar att vi har tänkt helt rätt när vi tillsammans med Vinter jobbat med att ännu tydligare kommunicera företaget Nolia AB och vad det står för, säger Johanna Blylod, marknadschef på Nolia AB.

-Parallellt med att vi stärker Nolia AB har vi också jobbat med att stärka varje mässa med ett eget märke och egen profilering, men utan att tappa bort moderbolaget Nolia AB, berättar projektledare Sofia Lindström.

-Förutom nya webbplatser har vi tagit fram brand books för flera av mässorna som tydligt visar vad, hur och mot vem Nolia kommunicerar. I dagarna publicerades även Nolia ABs nya webbplats som ännu mer lyfter företaget Nolia AB med deras mötesplatser och konferensverksamhet, säger Sofia Lindström.


Arbetsgrupp:

Strateg: Fredrik Karlsson
Projektledare: Sofia Lindström
AD: Sofie Pexer
Copy: Britt-Marie Rauhman Krohn
Digitial strateg: David Granström
Webbdesigner: Robin Sundberg
Webbutveckling: Daniel Eriksson, Olov Nilzén

 

 

 

Nolia artikel1

 

Nolia artikel 2

 

Nolia artikel3

webb varumarkesbyggande design logotyp nolia

Publicerat måndag 8 februari, 2016

Läs också: