Lekfull kampanj lyfter premium!

Publicerad i:

Försäljningsdirektören på Mediekompaniet med vapen i hand i annons och på film, en kollega i bling-bling….
Varför? Jo, för att lyfta fram MK:s erbjudande som en premiumprodukt.
– Alla letar efter högkvalitativa premiumkanaler som levererar bra effekter och det gör vi. Hos oss får du mer pang för pengen helt enkelt, säger Martin Irborg, försäljningsdirektör, Mediekompaniet.

Mediekompaniet går ut i en kampanj producerad av Vinter och lyfter fram sitt erbjudande som Premium, varför gör ni det?

– Vi upplever att allt fler på marknaden pratar om premium… Alla vill på något sätt hitta rätt i djungeln av kanaler och nå igenom sorlet. Där gäller det att hitta kanaler som verkligen funkar, som levererar effekt. Och vi känner att det är på sin plats att vi nu räcker upp handen och säger ”hallå, här finns det massor av premium, kom så får ni se!”.

Du medverkar i kampanjen i en annons och en film där du är klädd som jägare med hagelgevär, varför?

– Vi ville tillsammans med Vinter göra en kampanj som lekte lite med dels oss själva och dels också med begreppen som gör vårt erbjudande till premium. I mitt fall kunde vi tala om träffbild, effekt och actionvärden i en ostörd miljö, vilket på många sätt liknar jakt. Och jag är själv jägare, så det kan jag bjuda på. Tanken är inte mer komplicerad än att de i branschen som känner oss ska få sig ett litet skratt och svara ”ja” när vi ringer och vill prata mer om premium. Vi är väl pinsamt medvetna om att vi är varken fotomodeller eller filmstjärnor, men vi fick ta en för laget…

mediekompaniet rörligt youtube

Publicerat onsdag 25 november, 2015

Läs också: