"Vi vill bjuda på aktuell kunskap"

Publicerad i:

Plötsligt har Vinter blivit med tv, Vinter.svepet laddat med spaningar i ämnet kommunikation och marknadsföring.

Hur blev det så här!?

-  Det började med att vi funderade på att sätta ihop en powerpoint som kunde uppdateras och dras då och då på kundmöten men det var någon som blev illamående när vi nämnde ordet powerpoint så vi började fundera på något annat, säger David Hakeberg, digital kreatör, Vinter.

Varför startar Vinter det häringa tv-programmet Vinter.svepet?

- Grundtanken var att bjuda våra kunder på aktuell kunskap om vad som händer och sker inom trender och beteende inom kommunikationsvärlden. På det sättet sänker vi tröskeln när vi sedan jobbar med dem. Vi kan sälja in en idé utan också behöva övertyga att ”ja så här beter sig folk på nätet just nu” eller "att så här funkar detta verktyget”.

Har du fått några reaktioner så här långt?

- Vi har bara fått positiva reaktioner än så länge. Det verkar vara ett passande format, kort, koncist och någon som redan har utvärderat och filtrerat det viktiga som hänt i veckan.

Vad är det svåraste med att börja jobba med rörligt?

- Det fanns en känslomässig tröskel, film kändes väldigt avancerat och det fick ju inte stupa på att det skulle ta lång tid och mycket energi och att vi inte skulle orka fullfölja. Det kändes som att det skulle vara en massa extra jobb helt enkel, så det var ingångsvärdet, vi ville testa hur enkelt och slimmat vi kunde göra processen. Men nu har vi hittat ett format som gör att det går väldigt snabbt och enkelt. Intro och slut är redan klart och vi har bestämt att vi skall försöka undvika klippningar och att det skall vara kort. Så det är bara upp med kameran och sedan lägga in i den färdiga mallen och schwup upp på Facebook. I vårt fall kör vi med en ganska schysst kamera med extra mick men man skulle kunna göra det med en mobilkamera om det skulle behövas. 

 

Följ oss på Facebook för rykande färska nya svep.

Vinter.svepet rörligt Content Marketing facebook

Publicerat onsdag 21 oktober, 2015

Läs också: