Nära och kära filmer ger lyft i sociala medier

Nära och kära filmer ger lyft i sociala medier

Publicerad i:

Med små filmer om vardagliga ämnen har vår kund Citycon fått ett rejält lyft och ökat engagemang på Facebook. Vinter ligger bakom idéerna och produktionen.

– Alla våra köpcentrum har en stark lokal förankring, och det blir förstås extra kul att dela filmer när man känner igen de som är med, säger Ann Werner, marknadschef på Citycon Sverige. 

Vem vill du helst ge puss på Alla hjärtans dag? Hur äter man en semla på bästa sätt? Se där - några enkla frågor som gav massor av kul och inspirerande svar från besökarna i Citycons köpcentrum. Sedan i början av 2015 filmar och publicerar Vinter korta filmer med teman som fångar upp aktuella händelser. Resultatet, som enkelt kan mätas, har inte låtit vänta på sig: Citycons köpcentrum kan konstatera en ökning till hela 31,2% engagerade fans på sina Facebooksidor under första kvartalet.

Som exempel har filmtipset från Filmstaden Kista inför påskhelgen i Kista Galleria setts över 5500 gånger och filmerna från Alla Hjärtans Dagskampanjen dubbelt så många - rakt in i målgruppen! Och kommentarerna från fansen är även de positiva; "Asså älskar dessa videos!” är en av alla glada kommentarer på filmerna.

Alla åtta köpcentrum som ingår i Citycon står för sina egna lokala filmvarianter. Då blir känslan mer nära och trovärdig.

- Människor gillar att sprida den här typen av grejer i sociala media. Det är dynamiskt, det är kul. Filmerna är engagerande och snabba att ta fram, huvudsaken är att ämnet är något alla kan ta till sig, säger Carin Elvhammar, digital strateg på Vinter som rekommenderar fler kunder att prova greppet.

Vem vill du skicka en #allahjrtanspuss till? Ladda upp en puss och tagga p Instagram - vi bjuder p middag (2 fr 1)!Fr fullstndiga villkor: citylifemagasin.se/allahjartanspuss-villkor

Posted by Kista Galleria on den 6 februari 2015

facebook sociala-medier video Content Marketing

Publicerat fredag 10 april, 2015

Läs också: