Nya Northland Basket fortsätter att leverera

Nya Northland Basket fortsätter att leverera

Publicerad i:

Utan ansiktsmålningar, men med ordentliga fighting faces lyckades Northland Basket i gårdagens premiärmatch visa att de inte tappat suget.

– Vårt koncept ”Stay Hungry” syftar på att det ju ibland är lätt att bli lite ”mätta” efter ett SM-guld. Men nu är det en ny säsong och det gäller att fortsätta kämpa, säger Vinters projektledare Helena Eriksson.

Stockholmslaget Alvik BBK, nykomlingar i högsta basketdivisionen för damer, fick efter full tid se sig besegrade med 82-68. Även om Northland stundtals såg lite segt ut så var det aldrig någon tvekan om vem som skulle vinna matchen.

I vita t-shirts med taggen #stayhungry och blåa ansiktsmålningar gjorde hemmalagets hejaklack ett bra jobb med att störa ut motståndarna och lyfta upp de egna spelarna.

Men vad har krigsmålningar att göra med basket? Vinters projektledare Helena Eriksson:
– Redan i förra årets slutspel började några i hemmaklacken att måla sina ansikten, och vi ville ta tillvara det i år och dessutom använda den egna blå färgen mer konsekvent. Jag har fått många positiva kommentarer från spelarna som själva älskar sina nya "fighting faces" och vill använda dem som profilbild på Facebook.

Som Northland Baskets nya kommunikationspartner kommer Vinter under säsongen att fortsätta utveckla kommunikationen och lagets olika kanaler. Stay tuned och stay hungry!

 

Till -vinterwebben _800x 710px _2_ny
Annons och utställningsrollup

 

Till Vinterwebb _800x 630px _3 Montervägg

kampanj Basket Northland Basket stay-hungry

Publicerat fredag 3 oktober, 2014

Läs också: