Vilken Västerbottensprofil är du?

Vilken Västerbottensprofil är du?

Publicerad i:

Nu kan du ta reda på vilken Västerbottensprofil du är på vintersemestern och samtidigt tävla om en riktig västerbottensupplevelse. Det är idén med Vinters senaste kampanj för VästerbottensTurism, som syftar till att locka ännu fler besökare till Västerbotten i vinter.

- Den webbaserade kampanjen lyfter fram Västerbottens unika fördelar för alla vinterturister samtidigt som den är gjord med glimten i ögat, säger Malin Hansegård, Business Director på Vinter.

Vinter arbetar med Region Västerbotten sedan 2011 och har tillsammans med VästerbottensTurism utvecklat konceptet ”Prova Västerbotten” som baseras på statistik som visar att alla som besöker Västerbotten på sin semester är mycket nöjda med vad länet har att erbjuda, men att kännedomen om resmålet samtidigt är relativt låg.

- Den grundläggande idén är att vi vill få fler att prova Västerbotten och genom rekommendationer och social spridning långsiktigt öka kännedomen om Västerbotten, samtidigt som vi kortsiktigt ökar medvetandet genom uppseendeväckande och roliga kampanjer berättar Ulf Figaro, projektledare på VästerbottensTurism.

Det är tredje gången i ordningen som konceptet ”Prova Västerbotten” används som en del av en kampanj för att locka semesterfirare, och denna gång är det alltså ett test och en tävling som är det bärande innehållet.

- Genom att göra testet så kan du ta reda på om du till exempel är en Pudersnöjunkie, Familjemysare eller Fånga dagen-fena, och sedan kan du tävla om en lämplig upplevelse i Västerbotten som är kopplat till din personlighetstyp, berättar Malin Hansegård.

Testet och tävlingen hittar du på www.visitvasterbotten.se/prova. Gör testet idag och jämför med dina vänner!

 

Arbetsgrupp på Vinter:

kampanj kampanjwebb vasterbotten kampanjsajt Västerbotten VästerbottensTurism Prova

Publicerat fredag 16 november, 2012

Läs också: